פוסט אורח – מונדיאל ועוד: הגמר הגדול! גרמניה-ארגנטינה ומאפינס בירה

d79ed795d7a0d793d799d790d79c-d795d7a2d795d793
שעת בין ערביים, מרתון Cupcake Wars ברקע בעוד אני שוקדת על תפירת השפם לבובת פושין סוררת, ואני מבינה שאין מנוס, ואין עוד טעם לדחות – הגיע הזמן לאפות.
המתכון הנבחר כלל אינו רשום בשום מקום, אלא נבדה ממוחי לפני שבוע, כשהכנתי את המאפינס לאירוע יום הולדת. נשארו לי מנג׳טים קטנים עם לבבות ונשארה לי בירה חסרת גזים בת שבוע במקרר, ומהמאפינס דאז בכלל לא זכיתי לטעום כי לא הרגשתי טוב, אז החלטתי לשחזר. בעודי עומלת על הבלילה, לפתע הבנתי: אני אופה מאפינס למשחק הערב! ואפילו של הקבוצה שאני אוהדת!!! אז סיפרתי למיכל ומיכל אמרה שאני יכולה לכתוב פוסט אורח ויאדה יאדה יאדה, אני כאן. אז הנה מאפינס, אבל אין כמעט תמונות כי לא ידעתי שזה הולך להיות פוסט.

 

כמו כל מתכון מאפינס, יש חומרים רטובים ויש חומרים יבשים וצריך לערבב אותם בנפרד ואז לאחד ע״י עירבוב קל ומועט ככל האפשר כדי לשמור על הפלאפיות ולא לפגום במרקם. זה הסוד של כל מתכון מאפינס / קאפקייקס / עוגה בחושה שהיא.מהמתכון יוצאים בערך 30 מאפינס קטנים, נראה לי שזה מתרגם ל-12 גדולים אבל אל תתפסו אותי במילה.

_MG_1090

אז מה תצטרכו?
 
  • 1/3 כוס שמן (אני הוספתי עוד ממש טיפה יותר, אבל נראה לי ששליש יספיק)
  • כוס סוכר חום ולבן (השתמשתי בשליש סוכר לבן ושני שליש סוכר חום, אבל אפשר לשנות יחסים. אם החלטתם/ן להשתמש רק בסוכר לבן, הייתי מקצצת לשני שליש כוס, אבל אני לא אוהבת את המאפים שלי מתוקים מדי)
  • 2/3 כוס בירה לבנה (אני השתמשתי במכבי. רצוי כזו בלי גזים, אבל סביר להניח שאין לכם שאריות בירה במקרר, אז מזגו אותה בעדינות לכוס והסירו את הקצף עם כף)
  • תערובת זרעי פשתן טחונים / 3-6 כפות רסק תפוחים*
  • 1 כף חומץ (לא חובה, אבל תורם מאוד לפלאפיות הסופית)
  • 1/4 כפית מלח
  • 1 וחצי כוסות קמח
  • 1 כפית קינמון
  • 1 כפית אבקת אפיה
  • 1 כפית סודה לשתיה (לוותר אם מוותרות על החומץ, כי הם הולכים יחדיו).
  • שוקולד מריר, שבור לקוביות / חתיכות קטנות (תלוי בגודל המאפינס המתוכננים, אני הכנתי קטנים).

 

* לגבי הפשתן ורסק התפוחים: מעצם היותי טבעונית, אני לא משתמשת בביצים. אם אתן/ם לא טבעוניות/ים, לכו על ביצה. אם אתן כן או שסתם מתחשק לכם לגוון, ניתן להחליף את הביצה בשלוש עד שש כפות רסק תפוחים (או גביע כזה שקונים במארזים של שישיה), או בתערובת של זרעי פשתן, שמכילה כף זרעי פשתן שטוחנים במטחנת קפה או תבלינים ומערבבים עם שלוש כפות מים, ומניחים בצד לכמה דקות. שתי השיטות עובדות יופי ולא מוסיפות טעם נוסף למאפה.

20140705_140519

ואיך מכינים?

קודם כל, מחממים תנור ל-180 מעלות.
ועכשיו, כמו שצויין בהתחלה – מערבבים ביחד את כל החומרים הרטובים (מהשמן עד הקמח, לא כולל), אפשר בשלבים – להוסיף אחד-אחד, ככה אני עושה אבל אני משערת שזה לא חובה). אח״כ מערבבים את כל החומרים היבשים (שזה כל השאר חוץ מהשוקולד, אני עצלנית אז מערבבת בכוס המדידה הכל במקום בעוד קערה), ואז מוסיפים את היבשים לרטובים ובוחשים רק עד איחוד התערובות (אם יש טיפה גושים זה בסדר), וזהו.

עכשיו מסדרים מנג׳טים יפה-יפה (או אם אתם אני, עקום-עקום) על תבנית, או משמנים תבנית שקעים (אין צורך אם זו תבנית סיליקון, אבל זה לא מזיק), ומניחים מעט מהבלילה בכל שקע, רק עד כיסוי התחתית. נועצות חתיכת שוקולד בכל שקע, ומכסות עד 3/4 גובה השקע בשאר הבלילה. אפשר גם בלי שוקולד, אבל זה מוסיף. אפשר גם להפוך את השוקולד לגנאש אבל זה נשמר פחות בקלות אח״כ.

output_tJm35Z

שולחים לתנור המחומם ומחכים רבע שעה, ואז מתחילים לבדוק ע״י נעיצת קיסם (או מזלג אם אתם אני וכבר שלוש שנים שלא קניתם קיסמים ואין לכם הסבר הגיוני למה) במאפינס שונים. אם אין פירורים – יאי! אפשר להוציא, להניח על רשת ולצנן.

אם אתן קוראות את הפוסט הזה עכשיו, אז יש לכן עוד זמן להכין את המאפינס עד המשחק! כולל שטיפת כלים!!! (כי שוטפים אותם תוך כדי האפיה. כן. אל תתעצלו ותשאירו לאח״כ, זה נדבק ומעצבן).

_MG_1091
בתאבון, ו-may the best team win (כלומר, גרמניה).
מונדיאל שמח!

 

DFTBA
נועה.

להשאיר תגובה

