מונדיאל ועוד: צ'ילה ברזיל!: קוקאדאס.

מונדיאל ועוד

 

אח, מונדיאל, אח, כדורגל.

בכל חיי ראיתי מספר קטן של משחקי כדורגל. הייתי כמה פעמים במגרש כדורגל וראיתי משחק חי, וזה עניין אותי בערך כמו שעניין אותי לשמוע את המשחקים האלו ברדיו (אגב, אתם חושבים שגם כשהמשחקים שודרו ברדיו בלבד הפרשנים היו עושים כל כך הרבה טעויות?). לפני ארבע שנים ראיתי את חצי הגמר של הולנד ואת גמר המונדיאל, ובזאת בערך מיציתי את חויית הכדורגל של חיי.

אבל כמו כל דבר, ברגע שעושים משהו עם חנונים הוא נהיה פי 17 יותר כיף, ואת המונדיאל הנוכחי התחלתי עם הטוטו הממכר (בשונה מכל משחק הימורים אחר), המונדיאל המפוצל. התכוונתי להשתתף על עיוור ולאהוד מרחוק את נבחרת גרמניה, אבל יצא לי לראות את משחק הולנד-ספרד המעולה (5-1, יו), והתמכרתי. שמעו, כדורגל זה כיף. סטטיסטיקות, עובדות, פרשנויות, וגם שחקנים וכדורים וזה. כיף. מגניב!

אבל מה כיף בכדורגל אם אי אפשר לאפות לכבודו איזו עוגיה. אז החלטתי להכין קינוח אופייני לכל אחד מימי המשחקים, החל משלב שמינית הגמר, שמתחיל היום. האם אצליח? האם אכשל?

בקיצור, היום ב19:00 נפגשות ברזיל וצ'ילה. אני לא יכולה להגיד לכם יותר מדי על המפגש הזה, אבל ראיתי משחק של צ'ילה והם היו מעולים, וכולם מהמרים על ברזיל לנצחון, אז בטח יהיה כיף. אני גם לא יכולה להגיד לכם כלום על ברזיל או על צ'ילה, כי אף פעם לא הייתי בדרום אמריקה ואני לא יודעת מה אוכלים שם. אבל גוגל מספר לי שבדרום אמריקה כולה, ובין היתר בצ'ילה ובברזיל נפוצות עוגיות קוקאדאס, עוגיות קוקוס פריכות מבחוץ ונימוחות מבפנים. מכיוון שאני אוהבת קוקוס, ומכיוון שהן קלות להכנה, אמרתי יאללה, למה לא.

ההכנה שלהן באמת סופר פשוטה. חלבונים, קוקוס, סוכר, מעט קמח (אני בטוחה שהמתכון הזה ניתן להמרה לנטול גלוטן בקלות יחסית), ווניל (אני הוספתי גם מלח) נכנסים לסיר ומתערבבים יחד.

P1010033

הבלילה הזו יבשה מאוד ומוצקה מאוד וקשה לערבב. מעבירים לאש.

P1010034

לאט לאט מתקבלת בלילה במרקם של דייסה סמיכה ובריח משכר של קוקוס. אם אתם אוהבים קוקוס זה ריח מטריף, ואם אתם לא אוהבים קוקוס אל תכינו את העוגיות האלו.

P1010035

כשהבלילה סמיכה ומבעבעת מורידים אותה מהאש ומקררים לעשר דקות בערך, במהלכן היא הופכת להיות יציקה דביקה.

P1010039

יוצרים כדורים קטנים באמצעות כף קפיצית, ומעבירים לאפיה.

P1010041

החום יוצר קרום פריך בחוץ ושומר על התוך רך וקרמי. כמו פלאפל מקוקוס, אם זה דימוי שעושה לכם תאבון.

P1010045

העוגיות, לא יודעת אם זה מפתיע את מי שמכיר מטבח דרום אמריקאי (*שיעול* ריבת חלב *שיעול*) מתוקות בטירוף. בטירוף. וזה אחרי שאני הוספתי טיפה מלח לאיזון. אם אכין את העוגיות האלו שוב בעתיד (יתכן), אדלל קצת את הקוקוס והסוכר בשברי שוקולד מריר משובח. אולי הברזיליאנים לא יאהבו את זה, אבל כבר לא יהיה אז מונדיאל.

P1010048

יאללה ברזיל! או צ'ילה!

מתכון (מכאן):

מערבבים בסיר:

4 חלבונים, 2 כוסות קוקוס, כוס ורבע סוכר (אפשר להפחית בסוכר, גם כוס תספיק), כף דבש, כפית וניל, רבע כוס קמח.

מערבבים ומעבירים לאש בינונית.

מבשלים תוך כדי ערבוב כ-10 דקות, עד שהתערובת דביקה ומבעבעת. שימו לב לא לתת לקוקוס להשרף.

מורידים מהאש ומקררים 10 דקות, עד שהתערובת נוחה למגע.

יוצרים כדורים קטנים, ואופים בחום של 180 מעלות 18 דקות, עד שנראה שהעוגיות עומדות להשרף. מקררים היטב ואוכלים עד כדי הרעלת סוכר.

להשאיר תגובה

