אסופת המלצות

לא יצא לי לפרסם פוסט חדש כבר זמן מה, מרוב חגים ואז חזרה לעבודה לא נשאר זמן. אני מקווה להעלות בימים הקרובים אופים עם מרת'ה חדש (ובכלל לחזור לאפות, אחרי הפסקה כפויה בעקבות דלקת במפרק האגודל). בינתיים, כמה המלצות:

ניוקי וגבינות

בשבוע שעבר לכבוד ארוחה משפחתית הכנתי ניוקי. רציתי לגוון קצת מהניוקי-ערמונים שאני תמיד מכינה, והחלטתי להכין ניוקי עם קצת פרמז'ן בבצק. את הפרמז'ן הלכתי לקנות ב-Gourmet shop [זהירות, פייסבוק], חנות יחסית חדשה של זוג צרפתים. ממה שהם סיפרו, חלק מהדברים (כמו יינות) הם בייבוא שלהם. בכל מקרה, הכל באיכות מדהימה. נכנסתי בשביל פרמז'ן, ובחרתי פרמז'ן מופלאה מיושנת שמונה שנים, עם טעם עמוק והדרי. התכוונתי להכניס קצת רוקפור לרוטב, אז מתוך המבחר (יש להם מגוון של רוקפור, מחריפה מאוד ועד עדינה ביותר) רוקפור בינונית, מעט חריפה אך נימוחה מאוד, כמו חמאה מטובלת וקלילה. באמת גבינות מעולות. טעמתי שם גם כוס יין לבן מצויין וגבינה עם כמהין, והכל היה פשוט טעים. יש להם גם כמה שולחנות ואפשר ללכת לאכול שם גבינות, כריכים, נקניקים ולשתות כוס יין. זה נראה לי בילוי סופר כיף (אם כי לא הכי זול).

את הניוקי, אגב, הכנתי לפי המתכון הרגיל שלי, אבל לצורך ייבוש תפוחי האדמה צליתי אותם בתנור לכ-20 דקות, והם היו עם טעם מדורתי עשיר. את הרוטב הכנתי מאגוזים ופטריות מוקפצים בחמאה, עם מעט שמנת לבישול, פרמז'ן ורוקפור (לפי הטעם). יצא מצויין, לא מאוד כבד אבל עם טעם מאוד עשיר.

גבינות ויין

בסוכות, יחד עם כל עם ישראל, גם אני ובנות משפחתי חיפשנו איזה טיול קצר. החלטנו לנסוע לסיור יקבים, והרי יהודה נבחרו. זה היה יעד נפלא, שכן הכבישים היו ריקים, והיקבים אליהם הגענו לא היו עמוסים במיוחד. אנחנו בחרנו בשלושה יקבים מתוך השפע הגדול שיש לאזור להציע, והסיורים גם היו חוויתיים, האזור יפיפה ולמדנו, אבל גם שתינו מלא יין טעים, אז הכל היה טוב. היקבים שהגענו אליהם (כאמור, אפשר לבקר באתר של שפלת יהודה למצוא עוד), שהיו כולם במרחק של כמה דקות זה מזה:

יקב קדמא: היין מיוצר שם בכדי חרס, וזהו המקום היחיד בארץ שמכין יין בשיטה הקדומה הזו (שנהוגה בגיאורגיה, למשל).

P1030425

טעמנו שם יין אדום קליל ונעים ויין פורט כבד ויין לבן קריר, מתוק מאוד, ואננסי. הנוף שם מקסים, ואפשר לאכול שם ארוחה לצד היין, מה שיכול להיות ממש כיפי.

P1030451

 

יקב ברבדו

לאחר מכן הגענו למרכז המבקרים של יקב ברבדו, שם לא מייצרים את היין, אבל כן נותנים לטעום את כל היינות שלהם (חמישה סוגים, כולל קופאז' שזכה לשבחי הטועמות [אני פחות בקטע של יינות אדומים כבדים], רוזה מצויין ושרדונה מעלף). חדר הטעימות שלהם ממש נעים, והוא מצוי בלב הכרמים, כך שהנוף מקסים והאוירה נהדרת.

P1030461

 

היקב האחרון היה יקב שורק, שהוא היום בית ספר ליננות, ובהחלט אחד המקומות שאני רוצה לעבור בהם שוב. גם כי ראינו שם עשיית יין בעיצומה, וגם כי הקורס מציע הכנת כמה עשרות בקבוקי יין, החל משלב הבציר ועד לשלב הבקבוק, כולל הכל באמצע. אם מישהו מתעניין, נראה לי שזה המקום לעשות את זה. בערך ארבעים דקות מתל אביב, ונראה שיש שם אנשים נהדרים. אפילו נתנו לי 'להכין יין' (כלומר, לעזור).

P1030500

 

זה באמת אזור יפהפה ואני ממליצה בחום לנסוע ולהנות. מדהים כמה קרוב לתל אביב אנשים עושים דברים כל כך אחרים.

P1030508

להשאיר תגובה

