אופים עם מרת'ה: קאפקייקס גזר-ג'ינג'ר בזיגוג שמנת-תפוז עם עיטור מרציפן

אני אמנם בהפסקת אפיה רשמית עד שהיד שלי תחלים לגמרי (אני שמחה לבשר שעושה רושם שהרגע הזה קרוב מאוד), אבל חברה חגגה יום הולדת והייתי חייבת להכין משהו מיוחד. היא כבר אמרה בעבר שהיא אוהבת עוגות גזר, וידעתי שיש בספר של מרת'ה מתכון קאפקייק גזר מעלף. מכיוון שכידוע, המאפים שלי לרוב לא מאוד יפים, מעולם לא הכנתי קאפקייקס. אני מעדיפה דברים שדורשים פחות עיטור, אבל מכיוון שגם ככה הייתי אמורה להגיע אליהם בספר, ומכיוון שזה היה לכבוד יום הולדת, החלטתי ללכת על זה.

IMG_1810

הקאפקייקס האלו מבוססים על עוגת גזר-ג'ינג'ר קלילה, עם זיגוג גבינת-שמנת-תפוז-ג'ינג'ר ועיטור גזר-מרציפן. מכיוון שאני אוהבת עוגת גזר (עוגת הגזר הכי טעימה שאי פעם אכלתי היתה באיזה אולם בניוקאסל עם זיגוג תפוז מטריף), אוהבת תפוז ואוהבת (אוהבת!) מרציפן, ידעתי שאי אפשר לטעות.

IMG_1785

מכינים תבנית שקעים עם עטרות נייר. קניתי תבנית שקעים חד פעמית ורציתי לנסות אותה, אבל פחדתי שבלי פיזור החום בעזרת התבנית הקאפקייקס יהרסו, אז אפיתי בה רק רבע כמות.

IMG_1800

אז ככה. מתחילים עם קליית פקאנים. בספר מרת'ה מורה לקלות אותם בחום של 180 מעלות עד שהם מעלים ניחוח, כעשר דקות. אחרי שתיים או שלוש דקות עלה ניחוח פקאני, אבל עבר כל כך מעט זמן, שהחלטתי להשאיר אותם בתנור. ובכן, טעות.

IMG_1789

הכל הפך לפחם

פחם פחם, אבל ממש טעים ועם טעם עשיר ואגוזי. בכל זאת פחדתי להוסיף את זה לעוגה, אז הכנתי נגלה נוספת.

IMG_1793

זה יותר טוב! הידד!

השלב הבא הוא גירוד הגזרים. אם אין לכם מעבד מזון, אפשר לגרד בפומפיה. כל פעם שאני מתבאסת מראש מניקוי מעבד המזון אני מגררת ידנית, וזה גם יותר מלוכלך וגם איטי לאללה. מעבד המזון שלי ממש פשוט, והוא למעשה תוסף לבלנדר מוט. השקעה שווה למטבח, זה גם עוזר בבצק פריך. בכל מקרה, אם יש או אם אין – גרדו.

IMG_1787

מגרדים אל תוך קערת המיקסר ג'ינג'ר טרי וטעים וריחני (חוק שנכתב בדם – לא להכניס את האצבעות אחר כך לפה או לעיניים).

IMG_1790

מוסיפים את הגזר והסוכר.

IMG_1791

ביצים ושמן (שנותן לעוגה את הקלילות שלה).

IMG_1792

ומערבבים.

IMG_1794

מוסיפים תערבות קמח, מלח, אבקת אפיה וסודה לשתיה ומערבבים.

IMG_1796

מקפלים פנימה את הפקאנים שקצצנו דק.

IMG_1799

וזהו! ממש פשוט. ככה לבד זו עוגה טעימה, נימוחה, לא מתוקה מדי, עם טעם עשיר מהגזר ומהפקאנים, ומומלצת באופן כללי.

IMG_1801

מעבירים לתבנית השקעים (שתי כפות בשקע), ואופים 25 דקות. כשהקאפקייקס יוצאים מהתנור, הופכים אותם כדי שיפסיקו להתבשל. אני ממליצה להוציא אותם בכלל מהתבנית, כי הם טיפה רכים ונדבקו לתבנית.

IMG_1806

בזמן שהקאפקייקס נאפים, מכינים את הפרוסטינג ואת העיטור.

לפרוסטינג מקציפים חמאה.

IMG_1803

מוסיפים גבינת שמנת (אני השתמשתי בנפוליאון), אבקת סוכר, גרידת תפוז וג'ינג'ר, ומערבבים יחד.

IMG_1805

וזה הכל! פשוט מאוד וטעים מאוד! (לא לוותר על החמאה ואבקת הסוכר כיוון שהן אלו שמייצבות את הזיגוג).

לקישוט לקחתי מרציפן טעים ואיכותי. כשסיימתי לנשנש ממנו לקחתי בערך 3/4 מהכמות שהיתה לי, וצבעתי בכתום בצבע מאכל ג'ל (לא יודעת למה, אבל תמיד מדגישים להשתמש בג'ל). את היתר צבעתי בירוק גינה.

IMG_1802

אוי וויי, מה זה?
זה מרציפן עם טיפת צבע.

יצרתי צורה של גזר, והוספתי קצת עלים ירוקים ממרציפן. במתכון המקורי אמורים להשתמש בפטרוזיליה או עלי גזר, אבל פה גזר גם ככה לא מגיע עם עלים, אז למה להשקיע, וגם אי אהבתי שהכל בקאפקייק אכיל. כמו כן, אמורים לחרוץ את הגזרים (את זה דווקא עשיתי) ולגלגל אותם בעוגיות (למשל אוריאו) טחונות, לקבלת מראה טבעי. שכחתי לקנות עוגיות וניסיתי עם קקאו אבל זה לא עבד.

IMG_1807

לסיכום לוקחים קאפקייק צונן. מורחים עליו זיגוג צונן.

IMG_1808

ומוסיפים גזר חמוד.

IMG_1810

קניתי קופסת קאפקייקס ורודה להשלמת הטאץ'. שאלו אותי אם זה קנוי, אז מבחינתי זו הצלחה.

IMG_1809

תובנות: אפשר להקטין קצת את גזר המרציפן. הזיגוג מאוד מתוק, ויכול להיות טיפה פחות מתוק. הקאפקייק עצמו מאוד מאוד נימוח ולא כל כך מתוק, אז השילוב עובד. אני כן הייתי מפחיתה קצת מכמות הסוכר, כי למה לא. בסך הכל קאפקייק מאוד פשוט להכנה, עם תוצאה מאוד טעימה ומאוד יפה. מאותו מתכון אפשר להכין גם עוגה וציפוי או עוגת שכבות ממולאת.

האוכלים נהנו מהטעם. חלק חשבו שהגזר הוא גזר גמדי (פסלת על!), ומישהו אפילו השווה את זה לגפילטע (תכל'ס דומה). בסך הכל הצלחה גדולה.

למתכון המלא.

3 מחשבות על “אופים עם מרת'ה: קאפקייקס גזר-ג'ינג'ר בזיגוג שמנת-תפוז עם עיטור מרציפן

  1. חשוב להשתמש בצבע מאכל ג'ל כי הוא יותר מרוכז מצבעי מאכל נוזליים שמוצאים בסופר. אם מנסים לצבוע עם צבע מאכל נוזלי בדרך כלל את מוצאת את עצמך שופכת את כל הבקבוק, והמאפה מקבל טעם של צבע מאכל 🙂

  2. פינגבק: מונדיאל ועוד: הולנד-קוסטה ריקה: רד ולווט קאפקייקס | קסטיאל ועוד

להשאיר תגובה

