אקס פקטור UK: אודישנים #1

אקס פקטור הוא ריאליטי הכשרונות הכי טוב בעולם. הוא תוכנית הפופ הכי טובה בעולם, ההפקה הכי כיפית בעולם. העונה העשירית שלו היא הזדמנות להפיץ את השמועה בקרב כל העולם, ואני מקווה שתצטרפו אלי. אתם בטח תוהים למה הריאליטי הזה שונה מכוכב נולד / אמריקן איידול / the voice / המעגל של דן שילון. ובכן, כמה סיבות:

1. העיקרית היא דרמוט אולירי, המנחה המקסים, החמוד, האוהב. הוא כמו ג'ף פרובסט רק בבריטי, עם היכולת שלו להרגיע מתמודדים עצבניים ולעודד בני משפחה לחוצים. אני חושבת שאם הוא וקאט דילי ינחו פעם יחד העולם יתפוצץ מאוסום.

2. השופטים. האינטראקציות ביניהם, השחרור של חלקם (שרון) מול האיפוק של אחרים (גארי).

3. גארי. פאקינג. בארלו.

4. הבריטים! הם מקללים יותר, הם מתפשטים יותר, הם נועזים יותר, הם אפילו מוכשרים יותר. הם מוכנים להפוך למכונות פופ והתוכנית מוכנה להפוך אותם לכאלו.

העונה כבר פישלו, על ההתחלה, כשדרמוט אומר את ה-It's time. to face. THE MUSIC. האלמותי במקום הקריין (קרה לו משהו?!). כמו כן, העיפו את טוליסה והביאו את שרון. בתום התוכנית הראשונה שרון עושה רושם של שופטת מעולה, והייתי שמחה אם היו מעיפים את לואי או ניקול במקום טוליסה (ניקול פסדר, אבל טוליסה אוכלת אותה בלי מלח).

השנה גם יש טוויסט, כאשר האודישן הראשון בחדר מול השופטים, ורק השני באולם גדול מול קהל. זה מבאס כי כל הכיף הוא לראות את ההופעה לראשונה עם קהל ענק ומריע. לראות אותה אחר כך באולם ולראות את הקהל נדהם מההופעה (לדוגמה מפער בין מראה והופעה) יהיה פחות מסעיר, משום שההפתעה על הפער הזה כבר התגלתה עבורנו. כנראה שהמטרה היא להביא את המתמודדים לאודישן השני כבר אחרי קצת סטיילינג והדרכה, ולתת לכולם צ'אנס שווה לכבוש את הקהל.

יאללה לאודישנים!

הערה: השנה לא העלו את כל האודישנים ליוטיוב, אלא רק את ההופעה. ללא ביקורות וללא הקדמה. אני מקווה שזו איזו בעיה של הפרק הראשון (זה לא נכון לכולם, יש כמה יוצאים מן הכלל ואפשר להבין מה מעמדם בתוכנית…), אבל ברוב המקרים כדאי להוריד ולצפות בפרק, או שהדברים שאני אומרת ישמעו קצת תלושים.

טום מאן

עלם חמודות שרוצה להיות מודל לחיקוי לילדים. הוא נשמע די נשי, אבל זה לא בקטע רע, אני נהניתי מהאודישן שלו ומהקול שלו.

חוץ מטום מאן היו עוד שני מתמודדים פרווה ששרו שירי פרווה אבל היו חמודים בדרכם. שלושתם לא היו מצליחים באותה מידה אם היו מתחילים בארנה ולא בחדר, אז אולי יש יתרון לחדר. ואולי הם יעופו על טיל בפרק הבא…

Fil

רוקר וואנבי עם בייבי פייס ותסרוקת שגורמת לו להראות בן מיליון וחצי. אגב, השיער שלו אינו מולט (ניקול שאלה), זה קארה עם פוני. במקום לשיר רוק הוא שר שיר של רובי וויליאמס, וזה לא עובד. יש לו קול נחמד אבל אין לו כריזמה או כלום.

השופטים שלחו אותו הביתה בצדק, אבל אז החזירו אותו לצ'אנס נוסף אחרי סיקוונס אדיר שבו גארי החנון מדגים מהו רוק בעיניו.

בגדול, הסיבה לראות את התוכנית היא כל הסיקוונס של שרון אוסבורן הרוקרית, תואר שהיא זוכה בו בזכות (פה גיליתי שהיא מלכה, בטח בהשוואה ליתר הפאנל המנומנם).

Silver Rock

צמד זמרות מצויינות שביחד הן נשמעות בדיוק כמו ביונסה, אבל אף אחד מהן לבד לא נשמעת כמו ביונסה וזה קצת מוזר. השופטים הפרידו אותן לסולואיסטיות, אחרי שכל אחת שרה לבד היטב, אני לא בטוחה שהן מעניינות כסולואיסטיות. ובטח שאין מקום לשתיהן בתחרות. את האודישן שלהן, מוזר מאוד, לא העלו לאתר ולכן אני לא יכולה להוכיח לכם.

האנה בארט

קודם כל, מותק של מתמודדת. טיפה ביישנית אבל חייכנית וחמודה. באמת ישר נכנסת ללב. היא גם מספקת את הסחורה עם השירה המצויינת והמאופקת שלה. זה הרבה יותר מרגש מצעקות. חוץ מזה שרון חמודה לאללה ואני מופתעת שאני אוהבת אותה, אבל גם הופתעתי כשהתאהבתי בטוליסה.

בכל מקרה עם העריכה והיחס שהאנה קיבלה, אני אתעלף אם היא לא תעלה (אם כי אני רואה סיכוי ממשי שהיא תודח על ידי אחד הבנים בבית השופטים).

אופוריה

נראות כמו הלהקות ששנאתי בשנות ה-90. כבר הסברתי לכם שהיום אני קשישה ואני מתה על השטויות האלו. אבל אפילו אני מבינה שהן מעפנות ברמות קשות. זה קשה לראות וזה מביך כי הן בטוחות שהן כאלו טובות. במקום לגרום לי לחייך הן גרמו לי להתבאס. יופי אופוריה. תודה לכן. בדרך כלל אני שמה רק סרטונים של מתמודדים טובים, אבל בא לי לחלוק את הכאב.

לוק

אמג, אני מתה עליו. כאמור, היום אני קשישה ומותר לי! הוא חמוד וכל כך רציני באופטימיות שלו, שבא לי למות מאושר. משום מה הוא מזכיר לי קצת את לוסי ספרנגן הנהדרת, השם יקום דמה בתוכנית.

כמובן שלוק לא מדגדג את הקרסול של לוסי. אבל זו אותה רוח רעננה וכיפית.

סאם ביילי

כל עונה צריכה סיפור סינדרלה. סאם ביילי היא בת 35 (היא נראית בת 45), היא סוהרת (בכלא גברים), והיא שרה שיר של ביונסה. תכל'ס, אם היא היתה בת 21, היו מעיפים אותה מכל המדרגות. היא לא שרה מדהים, היא לא סופר מדוייקת, אבל היא בעיקר לא נראית כמו האישה שתפציץ בשיר של ביונסה (היא מבצעת אותו היטב, אבל אין בה ייחוד). היא חמודה והכל, אבל היא תעוף בבוט קאמפ או בבתי השופטים (את הארנה אני מאמינה שהיא תעבור).

והכי חשוב, מי שכלל לא הגיע לתוכנית אלא רק לאחות הקטנה של התוכנית – אקסטרה פקטור: צ'ן אהרוני. צ'ן אהרוני הוא מתמודד ממוצא קוריאני-ישראלי. כבן לקהילה הקוריאנית ההולכת וגדלה בראשון…
סתם, זה ההוא שהיה בכוכב נולד ולא זכה. ממש אהבתי אותו שם אבל פה הוא עף על עצמו ואני פחות בקטע. כמו כן, צ'ן.

בפעם הבאה – ההופעה בארנה! אני מקווה שאני אבין את העריכה החדשה שלהם ואת הקצב של שני האודישנים כדי להצליח להתנבא היטב מי יזכה כבר מהאודישן הראשון שלו 🙂

להשאיר תגובה

